zaterdag 13 november 2010

Waarom je met fitties niets bereikt

Online ruzie., Iedereen smult er stiekem van. Hoe troeft meneer of mevrouw x de heer of mevrouw y nu weer af. Actie.. reactie. En we vreten het als de taartjes van @zaligzoet. Maar het werkt niet. Je schiet er namelijk niets mee op. Je gooit je frustratie op het internet en denkt er klaar mee te zijn. Maar de waarheid moet eindelijk maar eens keihard geroepen worden, nobody gives a shit. Niet echt. Men roept: 'Schande, goh het is toch wat, had ik nooit gedacht' en gaat over tot de orde van de dag. Wat dat betreft is het wereld wijde web niet anders als een krant. Vandaag gelezen en morgen verpakt de visboer de vis erin of schijt de kat erop.

Een fittie geeft je tegenstander de 'riante' mogelijkheid om zich te profileren te blijven zuigen en nog erger, de ruzie in je 'echte leven' te brengen. Bij de meeste online ruzies is het sop de kool niet waard. Maar soms raakt iemand die online iets blaat blijkbaar precies die zere plek die iedereen wel ergens heeft. Dan zijn er een aantal opties. Je geeft online tegengas (en dus een podium) of je kijkt, na één, twee of drie nachten slapen of er ook mogelijkheden zijn om de boosdoener gewoon in het het dagelijkse leven aan te pakken.
Lukt dat, dan geeft de wet je gelijk, lukt dat niet dan heb je pech!

Bottum line is: frankly my dear we don't give a damn

En daarom werken fitties dus niet!

8 opmerkingen:

  1. Heel wijs. Ik zou het gewoon volledig negeren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms zijn mensen die fitties starten zo eng dat ze in je echte leven binnendringen. Dan hoort het gevecht daar. Online bereik je namelijk niets

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet zelden wordt een fittie 'uitgelokt' om ook voor zichzelf een podium op te eisen als scherpzinnig 'neersabelaar' van allerlei onrecht en wat dies meer zij. Eigenlijk gewoon ordinair ruzie zoeken.
    Voor mij hoeft het niet, dat fittie gedoe. De kunst om een conflict tot een goed einde te brengen of zelfs voortijdig in te tomen, schat ik hoger in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb d'r gelukkig geen ervaring mee. Maar het lijkt me niet fijn als een online fittie je echte leven binnendringt. Succes met damage control.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, mooi is dat. Als dit blog niet over jou gaat, dan ben ik weer weg. Daar ga ik geen fittie over beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anoniem
    Met jou wil ik geen fittie, voordat ik het weet staat er een geshopte foto overal online

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nah, mocht dat al zo zijn, dan weet je me te vinden. Iedereen kent Anoniem.

    Een fittie is ook niet mijn ding. Doe mij maar een gezellig samenzijn in een knus restaurant waar je tijdens een diner van 9 gangen alles uit kunt praten.

    BeantwoordenVerwijderen